The Ploughman Robert Burns Song Scotland



Tour Scotland travel video of The Ploughman song by Robert Burns set to a slide show of some old photographs of Scottish farming. For a time, Burns was a ploughman by day and a poet by night, and the years 1784 to 1786 were one of his most prolific periods, much of Burns's finest work, including some risque poems, was inspired at that time.

The ploughman he's a bonny lad,
His mind is ever true, jo,
His garters knit below his knee,
His bonnet it is blue, jo.

Sing up wi't a', the ploughman lad,
And hey the merry ploughman,
Of a' the trades that I do ken,
Commend me to the ploughman.

As walking forth upon a day,
I met a jolly ploughman.
I told him I had lands to plough,
If he wad prove a true man.

He says, my dear, take ye nae fear,
I'll fit ye to a hair, jo,
I'll cleave it up, and hit it down,
And water-furrow't fair, jo.

I hae three owsen in my plough,
Three better ne'er plough'd ground, jo;
The foremost ox is lang and sma',
And two are plump and round, jo.

Then he wi' speed did yoke his plough,
Which by a gaud was driven, jo.
But when he wan between the stilts,
I thought I was in heaven, jo.

But the foremost ox fell in the fur,
The tither twa did flounder,
The ploughman lad he breathless grew,
In faith it was nae wonder, jo.

But sic a risk below a hill,
The plough she took a stane, jo,
Which gart the fire flee frae the stock,
The ploughman gaed a grane, jo.

I hae plough'd east, I hae plough'd west.
In weather foul and fair, jo,
But the sairest ploughing e'er I plough'd,
Was ploughing amang the hair, jo.

Sing up w'it a', and in wi't a',
And hey my merry ploughman,
O' a' the trades and crafts I ken,
Commend me to the ploughman.

Robert Burns was born, on the 25 January 1759, two miles south of Ayr, in Alloway, the eldest of the seven children of William Burnes, a self educated tenant farmer from Dunnottar in the Mearns, and Agnes Broun, the daughter of a Kirkoswald tenant farmer. The only occasion that Robert Burns visited Perth, Perthshire, was towards the end of his 22 day tour of the Highlands during August and September, 1787.

All photographs are copyright of Sandy Stevenson, Tour Scotland, and may not be used without permission.

View the most recent Tour Scotland photographs.

No comments: